17 februari 2012

Konsten att hitta en läkare som tar emot ens försäkring i USA

Jag klagar alltid på att skatten i sverige är alldeles för hög och att jag inte gillar svenska sjukhus...men man inser inte vad man har förens man förlorar det. för det är helt underbart att bara kunna gå in på ett sjukhus/vårdcentral när man är sjuk och få hjälp. Funkar inte riktigt lika bra här...vet inte hur många olika ställen jag ringde igår och ingen ville ta emot min försäkring...så satt har igår kväll och hade ont och kunde inte göra så mycket åt et.
Idag fick min mamma ringa försäkringen i Sverige, sen fick hon ringa något ställe i Danmark....sen kunde jag gå till en läkare här, men fick ändå betala 700:- bara för besöket och 300:- för medicinerna.

Nu har jag sovit i 4 timmar och mår lite bättre men får inte dansa på hela helgen :(((((((

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar